Google Analytics 360
Suite Nedir?
"Ölçemediğinizi kontrol edemezsiniz."
Web sitenize gelenler hakkında size ayrıntılı veriler sunan
Google Analytics i sanırım duyduk.
Google Analytics mantık olarak siteniz ziyaretçilerinizi
tanımak ve tanımlamak amacıyla kurgulanmış bir araç. Google da var olmanın
önemi bir web sitesi için google tarafından seviliyor olmak yada google a dost
olabilmek önemlidr.
Google, Analytics i web site sahipleri için veri elde etmek
için bir araç olarak sunarken site sahipleri de internet sitelerini google
sevdirip arkadaş edebilmek için Google Analytics i her geçen gün daha da dikkatle
ve daha da verimli kullanma yoluna gitmektedirler.
Burada bizim tespit ettiğimiz bir Google SEO algoritma
parametresini de belirtelim. Google SEO açısından bünyesinde Google Analytics
kodunu barındıran web sitelerini daha çok seviyor.
Bunun nedeni ise sizin google a veri sağlayıp istatistik
elde etmesinde yardımcı olup katkı sağlamanız.
Google Analytics daha çok bireysel pazara yönelik bir
araçtı. Google Analytics 360 Suit ise daha çok kurumsal pazara yöenlik bütünsel
bir araç olarak görünüyor.
Google Analytics 360 Suit 6 farklı aracı bünyesinde
barındırıyor. Bu 6 araçtan bazıları beta sürümü seviyesinde olsa da ciddi
veriler ve optimum düzenlemeler yapabilmenizi sağlayan bu raraçları tanıyalım
şimdi.
• Google Analytics 360
Google Analytics 360 bildiğimiz Google Analytics ile elde
ettiğimiz verileri edinmemizi sağlayan alışık olduğumuz Google Analytics.
İnternet sitenizi ziyaret eden kullanıcıların genel yapısını
ve internet sitenize hangi araçla/cihazla bağlandıklarını görebiliyorsunuz.
Google Analytics 360 tek bir görselde internet sitenizin
bütününü görebilmenize imkan veriyor.
• Tag Manager 360 (Etiket Yöneticisi)
Tag Manager 360 web sitenizin etiketlerini, kod düzenlemek
zorunda kalmadan kolayca güncellemenize imkan veren bir araç.
Son dönemde oldukça bilinir ve kullanılır olan etiket ve
etiketleme olgusu üzerinden popüler içeriklerinizdebulunan etiketleri takip
edebilmenize imkan veriyor.
Pazarlamacılar, basit, güvenilir ve mevcut sistemlerle
kolayca bütünleşen etiket yönetimi isterler.
Google Etiket Yöneticisi'nin sunduğu budur. Programları daha
hızlı başlatırsınız, böylece daha hızlı kararlar verebilirsiniz.
Tag Manager 360 (Etiket Yöneticisi) ile web sitenizin
ziyaretçilerin barındırdığınız içireklerdeki hangi etiketleri görüntülediğini
ve etiketin kullanıcıyı hangi içeriğe/içeriklere yönlendirdiğini görüntüleyebilirsiniz
Aynı zamanda Tag Manager 360 sayesinde kıyaslamalar yaparken
en çok tercih edilen etiketlerin ve en verimli etiketlerin hangileri olduğunu
belirleyebilirsiniz.
• Google Optimize 360 (Beta)
İnternet sitenizde daha kişiselleştirilmiş deneyimleri test
edin ve sunun.
Test edin, uyarlayın, kişiselleştirin.
Bugün birçok farklı cihaz kullanılıyor. Cep telefonları,
tabletler, masaüstü bilgisayrlar gibi.
Google Optimize 360 ile en ilgi çekici müşteri deneyimlerini
keşfedebilirsiniz.
Cep telefonları, tabletler, masaüstü bilgisayrlar
Web sitenizin farklı varyasyonlarını test edin ve ardından
her müşteri için ve işletmeniz için en iyi şekilde çalışan kişiselleştirilmiş
bir deneyim sunmak için özelleştirin.
Google Optimize 360 ile web sitenizin farklı mecralarda ki
görünümleri ve içerik sunumlarını karşılaştırılıp size öneriler sunuyor.
• Google Attribution 360
Tüm pazarlama kanallarınızın gerçek değerini öğrenin.
Pazarlama harcamalarını birden fazla kanalda ve birden çok
cihazda nasıl ölçüyorsunuz ve optimize edersiniz?
Bu soru üzerinde kurgulanan Google Attribution 360
analizleri ortaya çıkarmak, pazarlamanızın müşteri yolculuğunda etkisini
anlamak ve iyileştirmek için kullanılıyor.
Mobil reklamlar için harcadığınız bütçenin geri dönüşü
hakkında ayrıntılı veriler elde ederk veriye dayalı ilişkilendirme ile ilgili
olduğu yere kredi vermenize olanak sağlayan Google Attribution 360 web sitenize
yönlendirilen trafik ile reklam maliyetleri arasında bir analiz ortaya
çıkarılıyor.
Bu sayede harcama yaptığınız bütçeyi yeniden ve optimize
ederek düzenleyebiliyorsunuz.
• Google Audience Center 360 (Beta)
Doğru kullanıcılara doğru mesajlar iletmenize yardımcı olan
Google Audience Center 360 (Beta) aracı bir tür yapay zeka gibi çalışıyor.
Google Audience Center 360 (Beta) en iyi müşterilerinizi çok
daha iyi anlamak için kitle bilgileri elde etmenzi sağlayabilir.
Gerçekten müşterilerinizi anlayıp sayılarını belirlerken
etkili bir yardımcı niteliğinde. Bir veri yönetimi platformu olan Google
Audience Center 360, tüm veri kaynaklarınızı topluyor ve düzenliyor.
Bu sayede, en doğru kitlenizi doğru zamanda doğru mesajla
bulmanızı, genişletmenizi ve bunlara ulaşmanızı sağlıyor. Hedef kitlenizin
belirlenmesi neticesinde doğru hedef kitleye ulaşıp ulaşmadığınızı anlamak için
yararlı bir araç.
• Data Studio 360 (Beta)
Data Studio 360 ile verileri inceleyerek güzel görünümlü
gösterge tabloları oluşturabilirsiniz.
Güzel veri görselleştirme burada başlar.
Google Veri Stüdyosu (beta) verilerinizi okunması kolay, paylaşılması
kolay ve tamamen özelleştirilebilir bilgilendirici kontrol panellerine ve
raporlara dönüştürür.
Data Studio 360, Google Analytics 360 Suite içerisindeki
bütün araçlardan sağlanan dataların yönetildiği bir araç. Bütün web site
datalarını tek bir ekranda görüp analiz edilebilirsiniz.
Bu sayede tam düzenleme ve paylaşma ile sınırsız ve özel
raporlar oluştururken daha iyi iş kararlarını desteklemek için harika veri
hikayelerini anlatma olanağı bulabiliyorsunuz.
Yorumlar
Yorum Gönder