Doğru Zamanlama Etkili Reklam

Doğru Zamanlama Etkİlİ Reklam


Kar yağışının çok olduğu bir gün, şehrin her tarafı bembeyaz bir örtüyle kaplanmıştı. Neredeyse kara görünmemekteydi. Bu durumu değerlendiren bir beyaz eşya firması, hemen kocaman billboard’lar hazırlamış ve billboardların büyüklüğünde bir buzdolabı görüntüsünü, billboard’a yerleştirmişti. Billboard’a yerleştirilen buzdolabının kapağı açıktı. Halk sabah uyandığında, bu dev billboardlarla karşılaştılar. Billboardlarda buzdolabı görüntüsüyle birlikte bir de ufak bir yazı yer almaktaydı. “buzdolabımızın kapısını açık unuttuğumuz için özür dileriz”. Yerin karla kaplı olmasının şaşkınlığıyla uyanan halk bir de bu billboardlarla karşılaşmaktaydı. Bu reklam bir tür reklamda şoklamadır. Reklamda şoklama, Firmanın kısa bir süre içerisinde etkili bir reklam kampanyası düzenlemesi ve bunu bütün reklam mecralarını kullanarak, tüketicilere duyurmasıdır. Firma böylece, ürün ve hizmetleriyle ilgili bütün ileteceklerini bu kısa sürede iletmek ve etkili olmak durumundadır. Belki bir yıllık reklam yatırımını bu kısa sürede harcamaktadır. Bu kısa süre; bir hafta, on gün, on beş gün gibi sürelerdir. 



Yorumlar